Shopping i norge och Sverige

Idag tog jag och min familj en trevlig tur till norge med färjbolaget Color line från Strömstad till Sandefjorden därifrån åkte vi tillbaka till Strömstad...var egentligen tänkt att vi skulle åkt via oslo men så blev det inte. Istället stannade vi i strömstad och åt och strosade runt i de små gränderna...hittade inte så mkt men ett fynd blev det iaf. Sedan bar det av hemmåt men på vägen hem stannade vi på Torp köpcentrum i Udevalla det vara bara en halvtimme tills de skulle stänga men det räckte gott och väl.....annars hade jag nog köpt upp hela torp...

Påväg till Norge(ombord på färjan)
Biotherm Pure Deo luktar jättegott och ska vara jättebra
Escada Sunset Heat body lotion (har edt parfymen och älskar verkligen den lukten)

Strömstad
Zebramönstrad genomskinlig siden klänning från Lindex endast 49kr

Torp Udevalla
3 bikinis två från gina tricot en från hm
Huvtröja från MQ Sunshine 365
Tunika från MQ Sunshine 365
Persikofärgad klänning gina tricot
Shorts högmidja gina tricot
Skinnskärp 

Bilder kommer imorgon.....nu ska jag nana

se ya♥




 

Dagens Metallic outfit

Idag trodde jag att jag skulle få vara ledig hade tänkt att ägna dagen åt att blogga och att plugga körkortsteorin (eftersom jag har prov imorgon) men halv nio idag ringde de från jobbet och frågade om jag kunde börja tidigare idag. Egentligen mår jag inte så bra idag (ont i magen) men det känns inte som man kan säga nej såhär ibörjan så nu har jag bråttom till bussen...igen!! Så här kommer dagens


Svarta stuprör Å Åhlens
Metallic linne från evening collection Zara (fynd kostade 60kr på rean)
Guldskärp från kappahl (fynd 20kr)
Skor från Din sko 
Jordgubbshalsbandet guldfynd
Klocka Ur och Penn

Dagens fynd

I morse innan jobbet gjorde jag ett riktigt härligt fynd inne på coop forum! Ett par underbar rosa tygskor för 59.90kr precis sådana jag varit på jakt efter:D Fanns bara ett par kvar i min storlek...och det paret lade jag genast beslag på!!!
♥Rosa♥

Guldkorn hos Nellys finalrea

                                                            
1.Super snygg Guldleopad                                          
595kr

2.Lite annorlunda bikini för dem som vill vara speciella på stranden! (kolla bak coolt!) 299kr


3. Snyggt havsblå blir du med denna bikini

449kr
                                                                                           
Detta skulle jag slå till på om jag hade pengar idag...men tyvärr kommer min första lön inte förren 25juli.....synd då Nelly verkligen har några riktigt fina saker jag skulle vilja ha!!!(se ovan)

Alla studenter får automatiskt 10% rabbat på nellys pris då det beställer + 50kr rabbat om du går in på rabbatkod (www.rabattkod.se) och sedan letar upp och klickar på länken under Nelly rubriken! (www.nelly.se)
 


Bråttom

Nu ska jag springa till bussen så jag inte kommer försent till jobbet, efter jobbet ska jag träna mer bloggande kommer ikväll! Kram♥

Min nya bikini

♥På begäran så visar jag nu upp min nya bikini :) Visst är den fin


Nelly

♥ Idag kom min replay bikini från nelly så snabba och smidigt det gick, tre dagar tog det och då beställde jag endå på helgen! Tummen upp för Nelly!!! Kommer garanterat bli flera beställningar därifrån :D 

Dagens önskeoutfit

image170
Underbar guldklänning(kolla bara hur tyget faller) och guldväska♥me like♥

image171Gillar dock inte skorna hon bär, hur "inne" dessa skor än är så tycker jag inte att platå sulan därframme är någon hit! Plus för det svarta nagelacket som ger ett coolare intryck.

Vad tycker ni är skorna Hiss eller Diss?(!)

Dagens tisdag

image166
Idag var första dagen på nya jobbet Mcdonkan eller det gyllende M:et. Det första jag fick göra var att byta om till arbetskläder rutig skjorta,blåa byxor och skärp ( Med ett M på hihi ska försöka få en bild på jobb outfiten nån dag :D) . Sedan blev jag rundvisad lite på resturangen av en jättetrevlig tjej, hon skulle även lära mig att stå i kassan med allt var det innebar...

Jag hade föreställt mig att displayen(där man klickar för att göra beställningen) skulle vara illustrerat med bilder för att man lätt skulle kunna hitta rätt meny....men så var inte fallet haha. IStället var det en massa små fyrkanter med text och bland dem skulle jag hitta just den hamburgare som kunden ville ha! I början stirrade jag mig blind på alla fyrkanter, det enda jag såg var fyrkanter! Efter en stund började det lossna och jag började kunna prata samtidigt som jag tog emot beställningen :). Tyckte det var riktigt kul jag fick ju träffa så mycket människor på en och samma dag,kul!

Nu när jag är hemma känner jag mig dock lite vimsig i huvudet och benen är ömma...men det är sådant man får ta ;) Verkar iaf vara ett gött gäng som jobbar på mcdonalds och det är ju huvudsaken!!

Blus med volanger från Wera Åhlens
Svarta stuprör från Å Åhlens
Strandväska Gamal från Hm (Present)
♥Rosettskor från Asos♥ Älskar dem!
image167
 Fel klädd? Klicka upp och avgör :S


En sommar för länge sedan

image164

Önskeoutfiten

image163

The dress Mint Jodi& Arnold  ♥Net a porter ca 4000kr
Svart pumps i skinn ♥Rizzo 1395kr
Aftonväska fancy Fanny ♥239kr accessora.se


Mina bikinis


            
                                                  Mina bikinis♥


Jag utmanar alla bloggerskor därute att visa upp sina bikinis! :D

Skojig sida!!!

Har du stenkoll på när alla dina vänner fyller år eller är  du inte helt hundra på om du kommer ihåg rätt datum isåfall har jag just hittat räddningen!! Gå in på  http://www.birthday.se/ och ta reda på det ♥jätte smart♥

image152 
Bilden är lånad från aftonbladet.se och fotografen heter Annika Broman

Gott

image151
Har precis ätit upp dessa.....vattenmelon är sommar för mig det spelar ingen roll att det regnar ute för vattenmelonen värmer mitt hjärta..hihi

♥Vilken är din favorit frukt?


Hemmaspa

♥Ush vilket tråkigt väder det är...får nästan höstkänslor. :( När jag känner mig lite nere så brukar jag pigga på mig med lite egotid ( tex shoppa eller hemmaspa)  ;D.Därför beger jag mig till badrummet och tar en varm härlig dusch och gör lite spa behandlingar! Nu ska här skrubbas, peelas, läggas masker, lägga inpackning,fixa manikyr och pedikyr.... men först måste stämningen bli rätt fram med doftljus och oljebrännaren. Syns när jag blivit en ny sommarfräsch människa!

Några av produkterna jag ska använda
 

Tips!Prova  Aromatherapys ansiktsmasker ♥ kan varmt rekomendera dessa masker Finns att köpa på bla. Hälsobutiken Life och sedan har jag även sett dem på Åhlens.

Jag använder maskerna:
Express deep face scrub whit olive
exfolerar huden så porerna blir renare och på sikt ska även pormaskar försvinna. På köpet blir du oxå av med döda hudceller eftersom krämen innehåller små korn av olivkärnor. 

Express anti-oxidant face mask with tomato som ska ge lyster

Kram♥
 


Black and white

Black and white
image146image148
                                                       Enkelt och snyggt

Efter att ha sett dessa inspirerade bilder så blev jag väldigt sugen på black and white or white and black trenden som många tagit efter den senaste tiden. Jag tycker att färgerna gör outfiten väldigt elegant och stilren.

♥Sidenklänning Hm

♥Handskar Fancy Fanny



Spetsklänning

image137
Bilden är lånad från posh24


Snälla kan inte någon ge mig mischas underbara spetsklänning ♥me like!

Gladiatorsandaler

Jag har aldrig riktigt gillat gladiatorsandaler dvs tills alldelses nyligen då en tjej på bussen verkligen bar upp sandalerna. Wow tänkte jag sådana vill jag oxå ha!! Sandalerna lyfte hela hennes outfiten till en helt ny nivå (bör tilläggas att tjejen påminde lite om ronja rövadotter ;)). Så idag då jag var inne i stan fick jag syn på dessa undra hur de skulle sitta på min fot testade dem aldrig, nu är jag iaf sugen på att köpa ett par!!  



280kr kostar båda paren (st)

Hiss eller diss åt "gladiatorsandaler"?

Somriga Mischa

En av mina stilikoner är utan tvekan mischa hon är både elegant och chic!!! Kolla in denna bilden visst blir man sugen på sommarparty och grillning.Hade faktiskt tänkt att jag ska ordna ett coctailparty för mina vänninor i slutet av sommaren där alla måste bära coctailkklänningar...hihhi.. Åhhh nu skiner solen igen så nu drar jag ut och grillar!

image127

                          Vad tycker ni hör sommaren till?


Sommarrea!

Två klänningar från hm
En rosa/svart och en gul vitrandig tycker de är riktigt fina!


Clinique high impact mascara brun
Liten Lacost nyckelknippa
En ansiktssolkräm


Mettalic linne från Zara (linnet gör sig inte rättvist på bilden)

Två smala skärp ett guldigt och ett silvrigt från kappahl
En scarf också från kappahl


Bilder kommer när min kamera är laddad vilket borde vara om sådär sex timmar

Dagens 1/7

♥Gult ribbat linne Cubus
♥Svarta stuprör Åhlens
♥Svartkofta från Indiska
♥Virkad väska  ur mammas gaderob
♥Guldhalsband med hänge

Bild kommer senare


En chokladpudding med grädde hann jag göra till mig och brorsan innan jag slank iväg till stan


Sommarrea

Idag tänkte jag åka in och kolla in rean har inte varit inne ännu eftersom jag inte haft några pengar. Hoppas att jag kan göra några riktiga fynd.

Har ni fyndat? Vilken affär tyckter ni har den bäst rea?

Lindex Webbshop


        Me like♥

I Lindex webbshop hittar ni denna godbit endast 245kr. Lite åt de höstiga hållet men vem bryr sig! (?) 
♥Visst är den fin?♥





Skopunkten



Tyvärr så är ju inte skopunkten kända för sig utomordentliga kvaliten.....utan snarare för priset.  Vore kvaliten  bättre skulle jag slå till på dessa tre par! 

RSS 2.0